پلی استیشن پلاس چیست و دارای چه امکاناتی می باشد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 9 آذر 1401
بازدید : 578
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

پلی استیشن پلاس چیست و دارای چه امکاناتی می باشد؟

شبکه PSN روز به روز در حال گسترش است و به سطح بالایی از محبوبیت رسیده است. تعداد بازی های آنلاین و چند نفره به طور مداوم در حال افزایش بود و علاقه روزافزونی به استفاده از اینترنت در کنسول ها و خرید محتوای دیجیتال وجود داشت. سونی در سال 2010 قابلیت جدیدی به نام پلی استیشن پلاس را معرفی کرد که تاثیر زیادی بر شبکه PSN و کاربران آن داشت. در ادامه این مقاله از اكانتيشاپ با مهم ترین ویژگی های پلی استیشن پلاس آشنا می شویم.

پلی استیشن پلاس چیست؟

اشتراک PlayStation Plus سرویسی است که شما با پرداخت مبلغی می‌توانید آن را برای حساب خود فعال کنید. این سرویس برای هر دو کنسول PS4 و PS5 قابل دسترس است. مزیت اصلی این اشتراک امکان انجام بازی‌ها به صورت آنلاین است. هر بازی که برای کنسول خود خریداری کنید و دارای بخش آنلاین باشد، باید برای تجربه پخش آنلاین آن ابتدا یک اشتراک پی اس پلاس داشته باشید.

برای مثال بازی‌هایی مثل فیفا، It Takes Two یا آنچارتد 4 همگی برای حالت مولتی‌پلیر خود نیاز به اکانت PS Plus دارند. اما علاوه بر امکان تجربه بازی‌ها به صورت آنلاین، با خرید یا ساخت اکانت PS Plus شما هر ماه 3 بازی رایگان هم دریافت می‌کنید و می‌توانید آن‌ها را روی کنسول خود دانلود کنید. تا زمانی که اشتراک پلی‌استیشن پلاس داشته باشید، می‌توانید از این بازی‌ها لذت ببرید.

قیمت پلی استیشن پلاس چقدر است؟

قیمت سرویس پلی استیشن پلاس برای یک ماه نزدیک به ۱۰ دلار می‌شود؛ اما بعضی وقت‌ها سونی روی خرید این حق اشتراک به گیمرها تخفیف هم می‌دهد. اگر بخواهید پلی استیشن سه ماهه خریداری کنید قیمت آن به ۲۴.۵ دلار کاهش پیدا می‌کند. برای خرید اشتراک یک ساله هم باید ۶۰ دلار پرداخت کنید. به این موضوع توجه کنید که با پرداخت ۶۰ دلار به صورت سالانه، ماهی دو بازی رایگان دریافت خواهید کرد و امکان آنلاین بازی کردن را هم خواهید داشت.

تجربه بازی های پلی استیشن 4 به صورت آنلاین

بهتر است لیست قابلیت های پلاس را با مهم ترین آن ها آغاز کنیم. تجربه چند نفره بازی های ویدیویی چند سالی است که به یکی از ویژگی های مهم این صنعت تبدیل شده، بیشتر بازی های امروزی در کنار بخش داستانی، فضایی را برای گیمرها به وجود می آورند تا آن ها یا در مقابل یکدیگر قرار گرفته و یا در کنار هم قدم به دنیایی از ماجراجویی های مختلف بگذارند.

شاید با خواندن توضیحات بالا چندان تمایلی به تجربه آنلاین و چند نفره بازی ها نداشته باشید اما احتمالا نمی خواهید شانس تجربه بهترین بازی سال را هم از دست بدهید. بنابراین شاید برایتان جالب باشد که عنوان Overwatch، بهترین بازی سال 2016، یک بازی آنلاین و فاقد بخش داستانی است.

اما تجربه لذت بخش چند نفره بازی ها برای شما رایگان تمام نمی شود. خرید اشتراک پلاس شبکه پلی استیشن و یا خريدspotifypremium ، بلیط شما برای ورود به این دنیای بزرگ است. به زبان ساده تر بدون داشتن حق اشتراک پلاس، امکان تجربه آنلاین بازی ها با پلی استیشن 4 وجود ندارد.

امکان انجام بازی‌های آنلاین

برای تجربه بازی‌های آنلاین، حتما باید عضو پلی‌استیشن پلاس باشید و درغیراین‌صورت نمی‌توانید بازی‌های آنلاین را حتی در صورت خریداری، تجربه کنید. اگر مایل به‌تجربه بخش چند نفره بازی‌هایی مانند FIFA، Call of Duty یا Battlefield باشید، بدون داشتن اکانت Playstation Plus نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. برخی بازی‌ها مثل Overwatch یا Rainbow Six Siege که فاقد بخش تک‌نفره هستند نیز فقط با داشتن اشتراک پلی‌استیشن پلاس قابل استفاده هستند.

امکانات پلی استیشن پلاس برای دارندگان PS5

سونی برای آن دسته از گیمرهایی که PS5 و یک حساب پلاس داشته باشند قابلیت‌های بیشتر و اضافه‌تری در نظر گرفته است. اگر شما هر دو این‌ها را دارید اولین قابلیتی که می‌توانید از آن استفاده کنید ویژگی Game Help است. به کمک این ویژگی هروقت که در یک مرحله یا محیط خاص در بازی گیر کرده باشید می‌توانید با فشار دادن دکمه پی اس روی کنترلر، از کنسول کمک بخواهید و به بخش راهنمای آن مرحله دسترسی پیدا کنید.

می‌توانید ببینید باید برای گذراندن مرحله باید چه تاکتیکی اتخاذ کنید، یک شی مخفی را چگونه پیدا کنید و یا چگونه یک باس که مدت زیادی گرفتارش هستید را شکست دهید.

اخرین حرف

علیرغم ویژگی های متنوعی که پلی استیشن پلاس به شما ارائه می دهد، نمی توان آن را با Gamepass ارائه شده توسط مایکروسافت مقایسه کرد. با این حال، در حال حاضر تنها سرویس ارائه شده توسط سونی در رقابت با Gamepass برای کاربران پلی استیشن است و با وجود نقاط ضعفی که دارد، همچنان سرویس ارزشمندی است که بسیاری از طرفداران پلی استیشن به طور مرتب مشترک آن هستند.

 

 

 

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com